Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در نیمی از اراضی ملی کشاورزی استان طرح کاداستر اجرا شده است.

ب

مهدی سرخوش صبح امروز هفتم بهمن ماه در نشست خبری به مناسبت روزملی اراضی که در سالن جلسات اداره کل جهاد کشاورزی استان برگزارشد، افزود: طرح کاداستر اراضی ملی کشاورزی بابهره گیری از اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه و اعتبارات ملی استان در بیش از ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی کشاورزی استان اجرا شده که نیمی از اراضی ملی کشاورزی استان راشامل می‌شود.

سرخوش بااشاره به اینکه حفظ کاربری اراضی یک ضرورت است، تصریح کرد: درحال حاضر بیش از ۲.۵ میلیون هکتار اراضی ملی در استان وجود دارد که از این میزان یک میلیون هکتار، اراضی کشاورزی آبی و زراعی هستند.

وی بااشاره به اینکه درسال جاری ۱۸ مورد مجوز برای اجرای صنایع غیرکشاورزی در اراضی کشاورزی استان صادرشده است، اظهار کرد: در سال جاری یک مورد مجوزبرای طرح گردشگری و ۵۴ مورد مجوز برای طرح های تبصره ای کشاورزی اعم از دام وطیور، صنایع تبدیلی وتکمیلی صادرشده است.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه دولت از کسانی که اراضی خود را یکپارچه کنند حمایت می کند، خاطر نشان کرد: برای رونق تولید واشتغال و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی ۱۴مورد از اراضی کشاورزی با مساحت ۱۱۳هکتار و ۱۶مورد اراضی غیرکشاورزی بامساحت ۴۷هکتار در سال جاری واگذار شده است.

به گزارش ایسنا، سرخوش با اشاره به اینکه در طی سال جاری ازمحل مجوزهایی که برای تغییر کاربری صادرشده ۳میلیارد و ۲۵۰میلیون تومان درآمد کسب شده است،  یاد آورشد: درطی سال جاری مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان درآمد از فروش اراضی ملی و ۷۵۰میلیون تومان از اجاره بهای زمین ها وصول شده که نسبت به مدت مشابه ۲ برابر رشد را نشان می دهد.