Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

مهلت صدور سند تک‌برگ در یزد تمدید شد

شنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۸، ۰۴:۳۹ ب.ظ

مدیرکل ثبت اسناد و املاک یزد گفت: برای کمک به مردم در روزهای پایانی سال ۹۸ مبنی بر دریافت سند تک‌برگ ( کاداستر) ،قانون تعیین تکلیف ، مهلت صدور این اسناد و قانون یادشده تمدید شد. 

مهلت صدور سند تک‌برگ در یزد تمدید شد

کارگروه ملی مطالبه گری طرح کاداستر، به نقل از ایرنا، به گزارش روزشنبه روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک یزد، علی کریمی  افزود: علاوه بر تمدید مهلت صدور سند تک برگ و قانون تعیین تکلیف تا خردادماه سال ۱۳۹۹ همچنین با تصویب شورای  شهر یزد و همکاری شهرداری ،  عوارض شهرداری تا پایان خرداد ماه سال آتی  با تعرفه سال قبل و شرایط اسفند ماه امسال محاسبه و وصول شود.
وی ادامه داد: رسیدگی به درخواست‌های مردم نسبت به صدور سند مورد نیاز از سوی این اداره‌کل بدون هیچ مشکلی انجام می‌ شود .
بر اساس قانون حدنگار ( کاداستر ) ، به منظور تعیین تکلیف اشخاص حقیقی و حقوقی ، صاحبان اسناد باید حداکثر ظرف پنج سال برای صدور و تعویض سند خود به صورت کاداستر اقدام کنند .
ماهیت فیزیکی مطلوب، ضریب امنیتی بالا، جلوگیری از تجاوز دیگران به زمین های شخصی و دولتی ، قابلیت احیا در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه به دلیل نگهداری اسناد در چند نقطه از جمله مزایای اسناد کاداستری است.
افرادی که برای دریافت سند اقدام می‌کنند باید بعد از دیوارچینی ، سقف خانه خود را بزنند تا بتوانند سند منزل را از اداره ثبت دریافت کنند.